De Gouden Carolus bieren krijgen een nieuwe uitstraling. De inspiratie voor de vernieuwde etiketten werd gezocht bij de originele flesjes uit de jaren ’50. Voor het ontwerp zelf werd met een frisse blik gekeken naar het unieke karakter van ieder bier.
 
“De unieke aanpak voor deze vernieuwing typeert Het Anker als bedrijf.” zegt eigenaar Charles Leclef. “We combineren steeds de eerbied voor onze eeuwenlange traditie met een openheid voor innovatie.”

De nieuwe uitstraling komt er om te beantwoorden aan de hedendaagse noden: zo wordt het bijvoorbeeld gemakkelijker om de bieren terug te vinden tussen het uitgebreide aanbod in de supermarkt, en ook voor horeca-uitbaters wordt het gemakkelijker om de bieren van elkaar te onderscheiden in een donkere zaak of voorraadkamer. Dat was nodig omdat het gamma van de Gouden Carolus bieren de afgelopen jaren verder is verruimd met Gouden Carolus UL.T.R.A. en Gouden Carolus Whisky Infused. De nieuwe kleuren zijn speciaal geselecteerd om het unieke karakter van ieder bier in de kijker te zetten: van een warm en wijnachtig robijnrood voor Gouden Carolus Classic tot een verfrissend en karaktervol wit voor Gouden Carolus Tripel.

“Aan de smaak verandert er niets.”, belooft Charles tot slot. “De kwaliteit blijft natuurlijk op de eerste plaats komen, zonder compromis.” Brouwerij Het Anker start meteen al met de gefaseerde introductie van de vernieuwde 33 cl flesjes. Vanaf deze zomer volgt ook de reeks 75 cl flessen.

Foto: www.hetanker.be