Je brand identity is de basis waar je altijd van vertrekt en naar teruggrijpt in elke stap van je onderneming. Alles moet kloppen. Off- en online, op productniveau en in elke communicatieboodschap. Denk dus goed na over de boodschap en het gevoel dat je de wereld wil insturen met je merk en vertaal dit naar elk aspect en detail: je logo, website, stijl, winkelinrichting, maar ook bijvoorbeeld het taalgebruik, de emotie en de doelgroep die je ermee wil bereiken.
Creatieve ondernemers gaan er vaak te snel vanuit dat het afgeleverde werk wel voor zich spreekt en dat het de aandacht zal trekken die het verdient. Branding is meer dan communiceren over je product, het is ervoor zorgen dat elk detail van de cirkel klopt. De stijl van je collectie vind je ook terug in je communicatie, maar ook in de manier waarop je je sales organiseert, het heeft te maken met het segment en eigenlijk zelfs hoe je ‘behind the scenes’ alles opvolgt. Branding staat gelijk aan de identiteit van je bedrijf, het is meer dan enkele social media beelden of quotes. Je identiteit geeft je de ruggengraat voor een langetermijnvisie. Dankzij het goed uitwerken van je brand identity bezorg je zowel interne als externe partijen en klanten een duidelijke en consistente boodschap om te begrijpen en communiceren.
Tijdens dit Lab presenteren we naast experts ter zake ook een sterk modemerk dat van A tot Z zijn identiteit en visie in elk onderdeel van haar onderneming zal toelichten.

Sprekers
Thierry Brunfaut is de creative director en co-founder bij Base Design. Hij beslist mee over alle belangrijke strategische en conceptuele beslissingen bij Base. Als creative director werkte hij onder meer voor merken zoals Delvaux en Louis Vuitton. Daarnaast is Thierry professor bij de Visual Communication en Design afdeling van La Cambre. Tijdens het Fashion Lab zal hij ingaan op de huidige trend van wat hij zelf ‘blanding’ noemt, waarbij branding niet meer gebruikt om op te vallen, maar ‘to blend in’. 
​Thierry’s lezing is in het Engels.
Thomas Byttebier is sinds 2016 de digital director voor Base Design in Brussel. Voor hem moeten digitale producten efficiënt, toegankelijk en aangenaam in gebruik zijn. Bij Base werkte hij al voor onder meer MoMu, Institut Français de la Mode en Delvaux. Thomas geeft daarnaast ook les aan de de Digital Design Studio van Sint Lucas Gent. Hij is gefascineerd door hoe we in de digitale omgeving gevoelens kunnen prikkelen. Zijn ideeën daarrond deelt hij tijdens het Fashion Lab.
Jasmijn Verlinden is kunsthistorica met een managementdiploma en is in haar element in omgevingen waar deze twee werelden samenkomen. Al 35 jaar vertellen Wouters & Hendrix verhalen via tijdloze maar eigentijdse juwelen die spreken en ontroeren. Als marketing manager van Wouters & Hendrix, begeleidt Jasmijn de vertaling van de juwelencollecties en de verhalen errond naar de verschillende touchpoints van het merk, gaande van de digitale kanalen, over print, retail en media.

Voor wie?
Voor modeondernemers die hun brand identity willen opbouwen of versterken.

Fosbury and sons
Mechelsesteenweg 271, 2000 Antwerpen
Foto’s: www.flandersdc.be