Delhaize wil altijd tegemoetkomen aan de behoeften van haar klanten en biedt  daarom vanaf vandaag koffie van het Belgische merk Másalto aan in haar winkels. Deze lancering kadert in de strategie om te beantwoorden aan de groeiende vraag  naar nieuwe, speciale en lokale producten.

Másalto is een Belgisch merk van gastronomische koffie met traceerbaar terroir en met een uitgebreid smaakpallet. De naam is afkomstig van het Spaanse “Mas alto”, “hoger”, als verwijzing naar de Arabica-koffiebonen die op zeer grote hoogte worden geplukt. Het merk is gespecialiseerd in het branden van koffiebonen voor espresso. Deze koffie neemt de consument mee op een reis door de verschillende aroma’s die in deze koffie vervat zitten. De consument kan kiezen voor koffiebonen of gemalen bonen. Vervolgens zal Delhaize de biologisch afbreekbare capsules van het merk introduceren. Vervolgens zal Delhaize de biologisch afbreekbare capsules van het merk introduceren.

Bovendien staat het merk voor eerlijke handel, het heeft een certificaat van het Rain Forest Alliance en ze werken samen met de EFICO Foundation, een Belgisch initiatief, dat onder toezicht staat van de Koning Boudewijnstichting, dat streeft naar betere leefomstandigheden voor kleine koffieboeren. Het bedrijf heeft sterke sociale waarden en steunt kleine boeren en plaatselijke producenten door hen een eerlijke prijs te betalen. Bovendien zijn de koffieverpakkingen milieuvriendelijk omdat ze recycleerbaar of zelfs composteerbaar zijn.

Tot op heden is Másalto het enige merk van specialty coffee, bijzondere of zeldzame koffie, dat verkrijgbaar is in de Belgische retail.

Foto: www.delhaize.be