Delhaize lanceert dit jaar de Lion Challenges om zijn medewerkers dichter bij zijn strategie te brengen. Het bedrijf gelooft in een gezonde levensstijl, in beter eten en in een gezondere toekomst. Om beter te leven, inspireert het zijn klanten met onder andere de Nutri-Score, minder plastic en vers en gezond eten. Dat beter leven wil het bedrijf niet enkel voor zijn klanten waarmaken, maar ook voor al zijn medewerkers dankzij de Lion Challenges. Want elke medewerker is een ambassadeur voor Delhaize.

Delhaize is in de eerste plaats een retailer maar ook commerciële bedrijven hebben vandaag meer nodig dan enkel goede producten tegen een betaalbare prijs. Delhaize wil dus meer zijn dan dat want als één van de grootste retailers van België heeft het een grote impact op zijn consumenten en hoe zij samenleven, eten, sporten… Daarom koos Delhaize één jaar geleden voor deze 3 doelen binnen zijn strategie: better eating, a healthy lifestyle and a healthier future. Daarmee wil het bedrijf via diverse acties zijn klanten inspireren om beter te leven. Maar ook voor zijn medewerkers wil Delhaize dat beter leven, want zij maken elke dag het verschil. Daarom lanceert het dit jaar de Lion Challenges.

Met de Lion Challenges brengt de Delhaize zijn strategie dichter bij zijn medewerkers via een creatieve en ietwat speelse manier. De bedoeling is om het hele jaar een aantal challenges op de medewerkers los te laten. Zo’n challenge is steeds gekoppeld aan één van de 3 doelen die de Delhaize stelt. Als de medewerkers er collectief in slagen om de challenge te halen, dan staat hen op het einde misschien wel iets moois te wachten. Tussendoor zal het bedrijf ook hier en daar een minichallenge organiseren als boost om het overkoepelend jaardoel te behalen.

Met dat initiatief wil de Delhaize 3 zaken bereiken. Ten eerste wil het zijn medewerkers informeren over zijn doelen. Ten tweede hoopt het zijn medewerkers te enthousiasmeren en te inspireren. Ten derde wenst het hen uiteraard ook te activeren, want om een verschil te maken, moet je het ook doen.

In de eerste uitdaging draait alles rond het doel: een gezonde levensstijl. Als eerste challenge daagt de Delhaize zijn medewerkers uit om een heel jaar lang samen genoeg kilometers te maken om 50 keer de wereld rond te geraken. Die kilometers kunnen ze verzamelen door te stappen, te lopen, te zwemmen of te fietsen. Alles is toegelaten, zolang ze maar bewegen en ze samen tegen het eind van 2020 alle vooropgelegde kilometers hebben behaald. De kilometers worden via een nieuw ontwikkelde applicatie automatisch geregistreerd als de medewerkers hun afstand afleggen door te lopen, te fietsen of zelfs te zwemmen.

Een aantal medewerkers gaan de uitdaging al zeker aan en engageren zich om aan een gezonde levensstijl te werken. Zo loopt één van de medewerkers een halve marathon, engageert een andere zich om elke week minstens 10 km te gaan lopen of wekelijks te gaan fietsen. De Lion Challenges brengen duidelijk al een aantal medewerkers in beweging. En dat is de bedoeling.

Op het Lion Challenges platform zijn er ook heel wat events terug te vinden waar collega’s samen aan kunnen deelnemen want samen sporten, is toch zo veel leuker. En er zijn geen excuses mogelijk. Delhaize wil iedereen helpen om die gezonde levensstijl aan te meten. Zo zijn er ook gratis trainingsschema’s en mooie kortingen op sportmateriaal terug te vinden op het platform.

Www.delhaize.be