Javier Pagés, Voorzitter van de Consejo Regulador Cava, heeft een uitgebreide campagne aangekondigd om Cava in haar vijf belangrijkste internationale markten te promoten. De campagne bestaat uit intensieve PR- en communicatieactiviteiten, plus activiteiten in de horeca en detailhandel in belangrijke markten, vanaf oktober tot eind 2019.

De belangrijkste drijfveer van de campagne is het benadrukken van de hoge kwaliteit van Cava met de focus op de topclassificatie van Reserva, Gran Reserva en Cava de Paraje Calificado. De activiteiten zijn erop gericht om restaurants en zelfstandige detailhandelaren intensief te betrekken bij rechtstreekse gesprekken met de pers, beïnvloeders en wijnkopers over de unieke punten van verschil voor Spanje’s best verkopende mousserende wijn.

Bij deze aankondiging zei Pagés: “Het is onze belangrijkste uitdaging om Cava in de schijnwerpers te zetten als een veelzijdige en kwaliteitsvolle schuimwijn. Niet enkel als bubbels”. Deze campagne is opgezet om de rijkdom en complexiteit van de nuances van Cava in de verf te zetten.

Het belangrijkste doel is om professionals uit de wijnsector voor te lichten en te inspireren over Cava en tegelijkertijd de consument te informeren over het unieke karakter van Cava, zoals het terroir, de inheemse variëteiten, het traditionele wijnbereidingsproces, hoe hij gerijpt is en waar hij wordt geproduceerd.

De aankondiging van de campagne vindt plaats in het kader van het Strategisch Plan 2019-2020, dat zich concentreert op drie belangrijke pijlers:
1. Een duidelijke segmentatie van kwaliteiten en een geografische zonering van het D.O.
2. Strengere kwaliteitscontrolemaatregelen.
3. Een uitgebreid promotieplan voor Cava.

Het Strategisch Plan heeft tot doel om cava wereldwijd te promoten en de bijzonderheden en gebieden te identificeren waar Cava wordt gemaakt, met het doel om de handel en consumenten te helpen om de hoge kwaliteit van Cava te ontdekken. 

Pagés voegde toe “We zijn een zeer jonge D.O., nog maar 30 jaar oud, en in de laatste jaren zijn we begonnen met het integreren van de zeer verschillende situaties en territoria van de D.O. Nu is het tijd om de intrinsieke aspecten die ons product zo bijzonder maken, te integreren en deze aan onze consumenten en critici te presenteren, in een begrijpelijke structuur, die hen in staat stelt om een keuze te maken tussen de verschillende categorieën van Cava, en zo de visie op Cava te verbreden met een duidelijk voorstel van de beste kwaliteit.”

Javier Pagés, Voorzitter van de Consejo Regulador Cava, heeft een uitgebreide campagne aangekondigd om Cava in haar vijf belangrijkste internationale markten te promoten. De campagne bestaat uit intensieve PR- en communicatieactiviteiten, plus activiteiten in de horeca en detailhandel in belangrijke markten, vanaf oktober tot eind 2019.

De belangrijkste drijfveer van de campagne is het benadrukken van de hoge kwaliteit van Cava met de focus op de topclassificatie van Reserva, Gran Reserva en Cava de Paraje Calificado. De activiteiten zijn erop gericht om restaurants en zelfstandige detailhandelaren intensief te betrekken bij rechtstreekse gesprekken met de pers, beïnvloeders en wijnkopers over de unieke punten van verschil voor Spanje’s best verkopende mousserende wijn.

Bij deze aankondiging zei Pagés: “Het is onze belangrijkste uitdaging om Cava in de schijnwerpers te zetten als een veelzijdige en kwaliteitsvolle schuimwijn. Niet enkel als bubbels”. Deze campagne is opgezet om de rijkdom en complexiteit van de nuances van Cava in de verf te zetten.

Het belangrijkste doel is om professionals uit de wijnsector voor te lichten en te inspireren over Cava en tegelijkertijd de consument te informeren over het unieke karakter van Cava, zoals het terroir, de inheemse variëteiten, het traditionele wijnbereidingsproces, hoe hij gerijpt is en waar hij wordt geproduceerd.

De aankondiging van de campagne vindt plaats in het kader van het Strategisch Plan 2019-2020, dat zich concentreert op drie belangrijke pijlers:
1. Een duidelijke segmentatie van kwaliteiten en een geografische zonering van het D.O.
2. Strengere kwaliteitscontrolemaatregelen.
3. Een uitgebreid promotieplan voor Cava.

Het Strategisch Plan heeft tot doel om cava wereldwijd te promoten en de bijzonderheden en gebieden te identificeren waar Cava wordt gemaakt, met het doel om de handel en consumenten te helpen om de hoge kwaliteit van Cava te ontdekken. 

Pagés voegde toe “We zijn een zeer jonge D.O., nog maar 30 jaar oud, en in de laatste jaren zijn we begonnen met het integreren van de zeer verschillende situaties en territoria van de D.O. Nu is het tijd om de intrinsieke aspecten die ons product zo bijzonder maken, te integreren en deze aan onze consumenten en critici te presenteren, in een begrijpelijke structuur, die hen in staat stelt om een keuze te maken tussen de verschillende categorieën van Cava, en zo de visie op Cava te verbreden met een duidelijk voorstel van de beste kwaliteit.”

Foto: Javier Pagés, voorzitter, D.O. Cava (www.docava.es)