Boni Selection, het huismerk van Colruyt Group, brengt een nieuw, innovatief product op de markt: Appetit. Het is een makkelijke, volwaardige drinkmaaltijd op basis van haver en fruit, en biedt mensen met een drukke levensstijl een voedzaam alternatief voor ongezonde tussendoortjes. Appetit is het resultaat van eigen research en productontwikkeling, en is vanaf 18 januari verkrijgbaar voor 2,49 euro bij Colruyt, Collect&Go, OKay en Spar.
Volwaardige drinkmaaltijd met unieke receptuur
Dankzij de unieke combinatie van haver en fruit is Appetit voedzaam en stilt het snel de honger. Het geeft de nodige energie om een brug te slaan naar de volgende maaltijd en wil mensen met een drukke levensstijl een voedzamer alternatief bieden dan fast food of ongezonde tussendoortjes. “Belangrijk om te benadrukken dat het niet de zoveelste smoothie, proteïneshake of dieetdrank is”, zegt projectmanager Julie D’Haenens. “Appetit is een volwaardige en voedzame drinkmaaltijd, die je een verzadigd gevoel geeft.”
Er werd ook aan gebruiksgemak gedacht: Appetit is ready-to-drink (geen toevoeging van water of poeder) en het zit in een hersluitbaar flesje dat makkelijk mee te nemen is. Appetit is beschikbaar in twee smaken: framboos-bosbes en mango-passievrucht en zal terug te vinden zijn in de versafdeling van Colruyt, OKay en Spar en online via Collect&Go.boni tekst
Gat in de markt
Appetit vult niet alleen het gat in de maag, maar ook in de markt. Colruyt Group deed uitgebreid marktonderzoek en bevroeg verschillende testgroepen over hun levensstijl. “Uit de resultaten bleek dat vandaag heel wat actieve volwassenen geen tijd vinden om deftig te eten. Daardoor slaan ze vaak een maaltijd over of grijpen ze naar fastfood”, zegt brand manager Sofie Priëls van Colruyt Group. “Er was echt vraag naar een oplossing die de honger op een snelle, gezonde manier stilt. Daarom ontwikkelde ons Food Innovatie-team dit product, dat ideaal is voor wie het druk heeft. En dat aan de aanvaardbare prijs van 2,49 euro.”
Innovatie bij Colruyt Group
Appetit is een verwezenlijking van het R&D&I-departement van Colruyt Group (dat zich bezighoudt met onderzoek, ontwikkeling en innovatie) en is een mijlpaal wat eigen productinnovaties betreft. Colruyt Group sleutelde lang aan Appetit, tot het voldeed aan alle voorwaarden.
“We maakten zelf verschillende prototypes, van poedertjes tot drankjes. En die laatste bleken het handigst, want zo’n flesje stop je makkelijk in je tas of zak”, vertelt Julie D’Haenens. “Daarnaast focusten we op gezondheid, met veel aandacht voor een natuurlijke samenstelling en voor voedingswaarden. We probeerden hartige varianten uit zoals tomaat-wortel en paprika-oregano, maar die werden te veel geassocieerd met koude soep. Daarna deden we testen met verschillende soorten fruit en kozen we voor de twee smaken die als lekkerste uit de smaaktesten kwamen: mango-passievrucht en framboos-bosbes.” Die twee smaken liggen vanaf 18 januari in de winkel.
Prijs: 2,49 euro