Colruyt Laagste Prijzen en Studio 100 versterken hun samenwerking na een eerste succesvol jaar. Doel van dit 100% Belgisch partnership is om een generatie van groente- en fruitambassadeurs onder kinderen te creëren. Bij de start, eind 2019 vertaalde dit zich in een wekelijks kookprogramma voor en door kinderen. In november lanceren Colruyt Laagste Prijzen en Studio 100 het kookboek “De Pottenlikkers” vol recepten, weetjes en tips over groenten en fruit.

Belgische samenwerking
Colruyt Laagste Prijzen en Studio 100 bundelden eind 2019 hun krachten vanuit een gemeenschappelijk doel: kinderen evenwichtiger laten eten. “We wilden het onze klanten makkelijker maken om bewust te consumeren. Om dit thema ook aantrekkelijk te maken bij kinderen, besloten we samen te werken met Studio 100. Zo konden we al een jaar lang onze jarenlange ervaring van evenwichtige voeding en koken combineren met de expertise van Studio 100 in het aanbieden van entertainment voor kinderen. En dat blijkt een succes te zijn”, zegt Guy Elewaut, Directeur Marketing Colruyt Laagste Prijzen.

1 op de 3 Belgische kinderen
Het eerste jaar van de samenwerking vertaalde zich hoofdzakelijk in een wekelijkse uitzending van het programma ‘De Pottenlikkers’. In een keuken van Colruyt Group Academy maken kinderen elke week eenvoudige, evenwichtige en kindvriendelijke gerechten met de hulp van Studio 100-host Marie Verhulst.

Het programma, dat het afgelopen jaar 52 verschillende uitzendingen kende, bereikte iets meer dan 1 op de 3 Belgische kinderen tussen de 6 en 12 jaar. Uit onderzoek blijkt dat bijna de helft van diegenen die het programma kennen thuis al eens een gerecht van ‘De Pottenlikkers’ maakte. Bij mensen die een volledige aflevering keken, zegt 8 op de 10 respondenten reeds een recept gemaakt te hebben. En de recepten zijn een succes bij de kinderen: “Ik had nog nooit rauwe spruitjes gegeten, maar zo vind ik ze eigenlijk wél lekker”, zegt Pottenlikker Nona na het maken van de kleurrijke spruitjessalade.

Het televisieprogramma ‘De Pottenlikkers’ zal ook volgend jaar wekelijks te zien zijn via Studio 100 TV en de gratis Studio 100 GO-app.

“Studio 100 maakt al decennialang generaties kinderen gelukkig, op een creatieve en innovatieve manier. We vinden het heel fijn dat we voor onze zender Studio 100 TV een programma met en voor kinderen kunnen maken samen met Colruyt, een mooi Belgisch bedrijf. Het eerste jaar van onze samenwerking is ons zo goed bevallen, dat we deze graag verderzetten”, zegt Hans Bourlon, CEO Studio 100 Group.

Kent u het verschil tussen een clementine en een mandarijn?
Studio 100 en Colruyt hebben beslist om De Pottenlikkers ook via andere campagnes tot leven te brengen bij kinderen. Een volgende stap hierin is de lancering van het kookboek ‘De Pottenlikkers’. Het boek omvat 52 recepten, die aan bod komen in het programma, en heel wat weetjes, raadsels, spelletjes en experimenten rond groenten en fruit. Zo komen kinderen al snel te weten waarom bananen krom zijn, en wat het verschil is tussen een clementine en een mandarijn.

“Kinderen meer groenten en fruit laten eten, het is soms een hele uitdaging. We vinden het bij Colruyt wel zeer belangrijk, want kinderen zijn de toekomst. Wij hebben al zeer veel ervaring in het maken van kookboeken, en dit nieuwe en voor kinderen herkenbare kookboek is een heel speels en leuk hulpmiddel: door kinderen zelf aan de slag te laten gaan in de keuken leren ze spelenderwijs meer over evenwichtige voeding en kunnen ze verschillende smaken ontdekken.”, zegt Guy Elewaut, Directeur Marketing Colruyt Laagste Prijzen.

Het kookboek “De Pottenlikkers” is te koop bij Colruyt Laagste Prijzen, voor 14,95 euro, inclusief Pottenlikker-schort.

Foto’s: www.studio100.be