Het onafhankelijk online taxiplatform Beep zet met de lopende koopjesperiode alle zeilen bij. Met de slogan ‘#kooplokaal = #rijlokaal’ tracht het shoppers deze periode massaal af-en-aan te rijden richting de lokale winkelcentra. “De prijs staat vast. Er is geen drukte zoals op het openbaar vervoer. En we merken ondanks de bescheiden opstart door corona dat veel mensen meer neigen naar een lokale speler dan naar het mondiale Uber of het Franse Heetch. Ook de plaatselijke chauffeurs verkiezen ons”, benadrukt Steve Van Avermaet van Beep.

Van Avermaet schuwt de scherpe taal niet bij de lancering van ‘#kooplokaal = rijlokaal’. “We sturen niet aan op een of andere polemiek. Wel stellen we deze zaken gewoon vast en spreken we uit wat velen denken. Want wie voelt zich nog veilig op overvolle trams en bussen? En wie laat zich liever rijden door een taxichauffeur die hier vanuit Brussel of verder occasioneel wat ritten komt doen? De chauffeurs van Beep zijn allemaal van Antwerpen of ruime omgeving. Ze kennen als geen ander de plaatselijke verkeerssituaties, wegwerkzaamheden en binnenwegen én vergroten dus de kans op beperkte(re) wacht- en rijtijden. We merken ook dat de chauffeurs makkelijk de weg vinden naar Beep. We kunnen inmiddels met meer dan 20 bestuurders een goede bezetting garanderen.”

Foto: www.beepmeup.be / www.buzz-agency.be