Als officiële sponsor van de Rode Duivels en de Red Flames organiseert Carrefour elk jaar spaaracties rond het thema voetbal.
De Covid-19-crisis heeft dit jaar veel sectoren zwaar getroffen, waaronder de amateursport. De amateursportclubs kennen een lange periode van inactiviteit. « We hebben gekozen voor een andere soort activering, in een context waarin sportclubs in moeilijkheden verkeren omdat ze hun belangrijkste inkomstenbronnen verloren zijn door de sluiting van cafetaria’s en de annulatie van specifieke evenementen vanwege de Covid-maatregelen », legt Gino Pugliesi, verantwoordelijke activatie sportieve sponsoring, uit.
« De KBVB is verheugd dat Carrefour investeert in lokale sport en dat de Rode Duivels deze solidariteitscampagne steunen », benadrukt Manu Leroy, directeur marketing & communication bij de KBVB.
 
In België zijn er 25.000 amateurclubs en meer dan ooit hebben ze steun nodig om hun activiteiten in de beste omstandigheden voort te zetten of te hervatten. Daarom heeft Carrefour dit jaar ervoor gekozen om de focus van haar campagne te leggen op het steunen van amateursportclubs tijdens EURO 2020 om ze een nieuw elan te geven. 
« We zijn zeer trots ons partnerschap in de toekomst voort te zetten maar ook te versterken door een aantal nieuwe acties te lanceren », voegt Gino Pugliesi toe.
Sport maakt deel uit van een gezonde en evenwichtige levensstijl. Het steunen van onze nationale ploegen, maar ook van sport op een lokaal niveau, past perfect in de geest van Act For Food: het platform van Carrefour dat concrete acties voorstelt om beter te eten.
 
Steun voor alle amateurclubs: elke sport telt
Hoewel voetbal de populairste en meest beoefende sport in België is, wil Carrefour graag alle amateurclubs steunen, ongeacht het type sport. De beelden van de campagne tonen de Rode Duivels naast amateursporters uit alle disciplines. Om maar een paar voorbeelden te noemen: We zien Thibaut Courtois een jonge voetbalster helpen, de 3 Duivels: Simon Mignolet, Jason Denayer en Dennis Praet een zwemster ondersteunen, Dedryck Boyata en Jeremy Doku een tennisnet vasthouden voor een jongen die een backhand slaagt of Youri Tielemans en Jan Vertonghen die een balk vasthouden zodat een turnster haar kunstje kan doen.
 
Hoe gaat onze steunactie te werk? 
 
1. Van 5 mei t.e.m 12 juli 2021 ontvangen klanten een steuncode per aankoopschijf van €20 en bij aankoop van deelnemende producten in hun Carrefour-winkel of op carrefour.eu.
2. Klanten kunnen de QR-code scannen of de steuncode (onder de QR-code) voor 16/8/21 ingeven op de website en zo een amateurclub naar keuze steunen.
3. Dankzij de steuncodes kunnen clubs sportuitrusting, elektronica, voeding en zelfs exclusieve ervaringen met de Rode Duivels bestellen. 
 
Online is een catalogus beschikbaar. Deze bevat 4 productcategorieën waaruit clubs kunnen kiezen:
Sportmateriaal voor verschillende sportdisciplines : ballen, zwemplankjes, EHBO-kit, cold packs…
Elektronica en kleine huishoudtoestellen : laptop, tv-scherm, micro, luidspreker, microgolf… handige toestellen voor de dagelijkse werking van een club
Voedingsproducten van het merk Carrefour: gezonde snacks, flesjes water…
Exclusieve Fan Experiences rond de Rode Duivels : Zich verplaatsen met de officiële teambus van de Rode Duivels, trainingssessie met de staff van Roberto Martinez in het trainingscentrum in Tubeke… 

Foto’s: www.carrefour.eu