Carrefour België werkt met het atelier Westvers sinds 1982 en heeft besloten om de samenwerking met hen te versterken. Het maakt deel uit van de groep Westvlees en is één van de voornaamste actoren in de varkenssector..
Deze samenwerking maakt het mogelijk om de activiteiten van Westvers te centraliseren en de engagementen van ‘Act For Food’ te versterken door de ontwikkeling van de blockchaintechnologie, de traceerbaarheid van de producten en de ontwikkeling van producten via de Kwaliteitsketen Carrefour die de inspanningen van de kleine Belgische producenten waardeert en die leidt tot kwaliteitsvlees voor de consument.
Dankzij deze samenwerking kan Carrefour ook haar ruim bio-gamma verder uitbreiden en haar veggie-assortiment, waarvan de vraag stijgt, verder ontwikkelen.

Een groeiend bio-gamma
De samenwerking met Westvers maakt het mogelijk om te voldoen aan de vraag naar biologische producten, die in België in 10 jaar tijd verdubbeld is. De Belgen hechten veel belang aan de kwaliteit van het vlees en de biologische landbouw heeft hun voorkeur. Carrefour is zich ervan bewust dat de vraag blijft groeien en wil haar klanten kwaliteitsproducten aanbieden.
Carrefour ontwikkelt het veggie-assortiment
De gewoonten van de consument veranderen. Zij eten steeds meer vegetarische of veganistische producten, of worden minstens flexitariër. Carrefour houdt rekening met deze verandering en past zich aan door het Veggie-assortiment uit te breiden met vleesvervangers, zoals het vegetarische assortiment hamburgers, gehakt, gehaktballen, worsten, falafels, koteletten en médaillons, en zogenaamde “rauwe” producten zoals tofu, tempeh of seitan.

Foto: Guillaume de Colonges – CEO Carrefour Noord- en Oost-Europa & Jos Claeys – CEO Westvlees