Op 7 mei opende BURGER KING® zijn tweede restaurant in Antwerpen – gelegen op de Meir, het absolute commerciële hart van de stad. Zoals de Antwerpenaren het zelf zo graag beweren, zit BURGER KING® nu niet langer alleen op “de parking”, maar ook echt “in ’t stad”. De ploeg van 75 medewerkers staat klaar om zowel hen als de vele dagjestoeristen op hun wenken te bedienen. Voortaan wordt een dagje shoppen op de Meir bekroond met een heerlijke WHOPPER®.
Na het restaurant aan de Kinepolis is dit het tweede restaurant dat de Amerikaanse hamburgerketen opent in de havenstad. Het nieuwe BURGER KING®-restaurant is maar liefst het tiende Belgische restaurant dat Burger Brands Belgium inhuldigt op iets meer dan 10 maanden tijd. BURGER KING schakelt duidelijk nog een versnelling hoger in zijn Belgische expansie.
Het enorme handelspand op de Meir onderging een ware metamorfose tot een gloednieuw restaurant en biedt met 488m² plaats aan 195 klanten. De nieuwe ploeg bestaat uit 75 medewerkers, waaronder een dertigtal studenten. Zij staan onder leiding van franchisenemer René Korfmaker(foto), die eveneens het BURGER KING®-restaurant aan de Antwerpse Kinepolis uitbaat.

René Korfmaker, franchisenemer, is uitermate enthousiast: “De locatie van dit nieuwe restaurant – gelegen op de Meir, vlakbij de Groenplaats – is ronduit ideaal! Het kon niet centraler zijn. Waar we in ons restaurant in de Kinepolis vele filmbezoekers aantrekken, mikken we met onze nieuwe vestiging op de Meir op een breed publiek van shoppers, toeristen, studenten en gezinnen – eigenlijk op iedereen die zin heeft in een snelle, maar smaakvolle hap.”

Kevin Derycke, CEO van Burger Brands Belgium, is eveneens overtuigd: ”Van bij de eerste plannen waren we erg enthousiast, BURGER KING® hoort gewoon thuis op de Meir – de grootste winkelstraat van Vlaanderen. De Antwerpse binnenstad wordt gekenmerkt door authenticiteit en dat tikkeltje brutaliteit, iets wat perfect aansluit bij de positionering van het merk BURGER KING®. We zijn er dan ook rotsvast van overtuigd dat ons restaurant zal aanslaan bij de duizenden shoppers die dagelijks over de winkelboulevard flaneren.”

Qua populariteit kunnen weinig gerechten tippen aan de iconische burger van BURGER KING®, de WHOPPER.
Kevin Derycke legt uit: “Hij valt zo hard in de smaak omwille van zijn specifiek productieproces waarbij we de hamburger, die op kenmerkende wijze wordt gegrild boven open vuur, combineren met heerlijk verse groentjes, die in het restaurant zelf worden gesneden gedurende de dag. Omdat onze hamburgers pas worden gemaakt na het plaatsen van de bestelling – garanderen we de ultieme  smaakbeleving, voor elke klant opnieuw.”

BURGER KING® ANTWERPEN MEIR
Meir 1, 2000 Antwerpen

Foto’s: Ruddy Berghmans