Bridgestone, de grootste banden- en rubberproducent ter wereld, werkt samen met de Italiaanse gameontwikkelaar Milestone voor de nieuwste versie van de populaire RIDE-videogameserie, RIDE 4.

RIDE 4, de ultieme competitieve game-ervaring voor motorfanaten, wordt op 8 oktober 2020 wereldwijd gereleased voor Playstation 4, Xbox One en pc.
Bridgestone wil zijn positie als marktleider op het gebied van motorbanden verstevigen: met zijn producten en indrukwekkende erelijst in de racewereld wil het op een innovatieve en aansprekende manier motor- en gameliefhebbers wereldwijd aanspreken.
In RIDE 4 krijgen rijders van overal ter wereld de kans om een soepele en snelle rit met Bridgestone-banden te ervaren op 34 exact nagemaakte virtuele circuits. De game bevat een uitgebreid aanbod aan Bridgestone-motorbanden die kunnen worden gemonteerd op meer dan 250 motorfietsmodellen van 22 verschillende fabrikanten.

Het Bridgestone-logo zal te zien zijn in de game door middel van gesponsorde racepakken en uitrusting, billboards op racecircuits en speciale gamemodi.
Door de jaren heen heeft Bridgestone zijn reputatie en hoge prestatieniveau in het motorracen opgebouwd, met recent nog overwinningen in de bekendste Endurance-competities.
Endurance World, een gloednieuwe gamemodus voor langeafstands-motorraces, is één van de belangrijkste features van RIDE 4. In deze modus kunnen rijders hun rijvaardigheden en concentratievermogen testen en de uitzonderlijke prestaties en duurzaamheid van hun Bridgestone-banden echt beoordelen.

Net als in het echte leven blijft bandenslijtage één van de belangrijkste factoren in de game als het erom gaat een succesvolle rijder te worden. Rijstijl en weersomstandigheden spelen daarbij een grote rol en het is aan de spelers om de juiste strategische keuzes te maken.
“We zijn wereldleider op het gebied van mobiliteit met een uitgebreid portfolio van premium producten en oplossingen, waaronder eersteklas motorbanden. We vonden dat de tijd rijp was om ons debuut te maken in de virtuele wereld. Vandaar de samenwerking met Milestone, een topper op het gebied van simulatiegames voor tweewielers”, aldus Nico Thuy, Head of Motorcycle Business bij Bridgestone EMIA.  “Wij zijn altijd op zoek naar nieuwe manieren om onze klanten aan ons te binden en in contact te zijn met de rijders, terwijl we ook de kwaliteit van onze producten onder de aandacht brengen. Onze aanwezigheid in RIDE 4 is een unieke kans om precies dat te verwezenlijken”.
“Toen we de RIDE-franchise introduceerden, was ons belangrijkste doel het creëren van een unieke IP voor alle liefhebbers van tweewielers. Nu – vijf jaar later – bewijzen het verbazingwekkende realisme van de beelden, de speelintensiteit van de game en dit geweldige partnerschap met Bridgestone dat we de goede weg zijn ingeslagen voor het creëren van de ultieme race-ervaring op twee wielen”, aldus Luisa Bixio, CEO van Milestone.

Foto’s & video: www.rca.be