Hoe breng je creativiteit en management samen?
Hoe bouw je een culturele marketingstrategie uit?
Hoe houd je creativiteit duurzaam in moeilijke omstandigheden?

Een cultuurmanager moet continu zorgen voor de juiste balans tussen het zakelijke en inhoudelijke en moet tegelijkertijd de commerciële en artistieke ambities van zijn organisatie op elkaar afstemmen. Daarover handelt het boek “Cultuurmanagement”, uitgegeven voor LannooCampus met steun van het Fonds voor Cultuurmanagement van de UAntwerpen.

Het docententeam van de Master Cultuurmanagement aan de UAntwerpen, en tevens de auteurs van het boek “Cultuurmanagement”, leren je elk aspect van het runnen van een culturele organisatie kennen: van algemeen management tot marketing, van cultuurbeleid tot innovatiemanagement en cultureel ondernemerschap.

Wanneer?
19 mei 2021
17.00u – 18.30u
 
Waar?
Online sessie
Boek thuis geleverd

Deze nieuwe editie van het basisboek leert je elk aspect van het runnen van een culturele organisatie kennen: van algemeen management tot marketing, van cultuurbeleid tot innovatiemanagement en cultureel ondernemerschap. Daarbij hanteert het een breed begrip van cultuur. Niet alleen de kunsten, maar ook musea, erfgoed en de creatieve industrieën zoals film, vormgeving en mode komen aan bod.

Cultuurmanagement is een gids voor iedereen die zich wil verdiepen in het management van kunsten cultuur, een complete introductie tot de sector en een naslagwerk voor professionals.

Met bijdragen van Dirk De Corte, Rita De Graeve, Pascal Gielen, Sofie Jacobs, Ingrid Moons en Patrick De Pelsmacker, Annelies Thoelen, Bruno Verbergt, Walter Van Andel en Tobias Van Royen.
 
Annick Schramme is hoogleraar en opleidingsverantwoordelijke van de master in het Cultuurmanagement aan de Universiteit Antwerpen en het programma Leiderschap in Cultuur voor de Lage Landen aan de Antwerp Management School. Ze is lid van diverse raden van bestuur van culturele organisaties en adviesorganen in Vlaanderen en Nederland. Sinds augustus 2020 is ze voorzitter van de SARC (Strategische Adviesraad Cultuur, Jeugd, Sport en Media).

Nathalie Verboven is onderwijsassistente binnen de master in het Cultuurmanagement aan de Universiteit Antwerpen. Ze behaalde een masterdiploma in de geschiedenis en in het cultuurmanagement.

Www.uantwerpen.be