Na het wijnfestival maakt Carrefour plaats voor de bierfeesten. Carrefour zet haar bieraanbod in de kijker, van 4 tot 15 oktober in de Markets en van 8 tot 18 november in de Hypermarkten Carrefour. Dé kans voor de fans om kennis te maken met het breedste aanbod van België (met daarin vijftig nieuwe producten), exclusieve aanbiedingen en de nieuwste trends.

Blond, bruin, amber, zwart of wit, zoet of bitter, er is echt voor ieder wat wils te vinden in de bierafdeling van Carrefour. Maxime Lebrun, inkoper bieren voor Carrefour en jurylid van de Brussels Beer Challenge, geeft uitleg. “Vijftig nieuwe bieren maakten in 2017 hun intrede bij Carrefour, een bewijs van de dynamiek bij de brouwerijen en van het enthousiasme bij onze keten voor deze strategische sector. In totaal stellen we meer dan 380 producten in het vaste assortiment voor, waardoor ons aanbod het grootste van België is.”
Momenteel werkt Carrefour samen met 50 nationale bierleveranciers en 145 lokale brouwerijen. In 2017 werkte de retailer met twintig nieuwe leveranciers samen: zes landelijke en veertien lokale. Er waren heel wat innovaties in 2017, voor alle soorten bier. “De Belgische consument drinkt misschien minder bier dan vroeger, maar hij is wel nieuwsgieriger en veeleisender geworden”, aldus Maxime Lebrun. “Hij koopt liever complexere, speciale, ambachtelijke en lokale bieren in plaats van pils.”
Carrefour had zich al lang voorbereid op deze evolutie. Speciale bieren zijn het paradepaardje van de keten en het segment wordt nog versterkt. Het assortiment streekbieren groeit elk jaar.

In 2017 voegde Carrefour nieuwe microbrouwerijen toe aan het aanbod ‘lokale bieren’. De klant vindt het namelijk fijn om bieren te ontdekken die in zijn buurt worden gebrouwen. Carrefour stemt zijn aanbod dan ook zo goed mogelijk af op de vraag, die steeds meer verschilt tussen Vlaanderen en Wallonië en zorgt ervoor dat haar producten perfect beantwoorden aan de nieuwe verwachtingen van de consument. Daarnaast zijn er in het nationale aanbod meer dan vijftien speciale bieren bijgekomen. Verder biedt Carrefour een aanbod “Artisanal Belgian beers” metvierhonderd artisanale bieren aan, waarvan er in de winkel honderd tegelijk worden voorgesteld (zoals in de Market van Boendael). Het aanbod wordt regelmatig vernieuwd, zodat de klant al proevend de wereld van de Belgische ambachtelijke bieren kan ontdekken. In 2017 werd de volledige afdeling zo nauwkeurig mogelijk afgestemd op de smaken van de klant, met maar liefst vijftig nieuwe producten.