Na de grootschalige lanceringscampagne in India voor de Conference peer blijft België de rest van de fruitwereld verbazen. Sinds begin maart werd gestart met een campagne ter promotie van BelOrta appels. De afgelopen jaren is de export van Belgische appels richting India in een recordtempo toegenomen. Om dat extra duwtje in de rug te geven zullen de Indiase consumenten en handelaars de komende maanden benaderd worden via social media, langs de weg, op de winkelvloer, consumentenevents en vroegmarkten.
Vervolgcampagne appel van start
De afgelopen maanden waren BelOrta, Vlaams minister Joke Schauvliege, VLAM, SALK, het Departement Landbouw en Visserij en Flanders Investment & Trade de drijvende krachten achter een grootse introductiecampagne voor de Belgische Conference peer in India. Een vervolgcampagne voor de Belgische appel zorgt ervoor dat de focus tot het einde van het seizoen op ons fruit ligt. Het einddoel? Het verbeteren van de marktpositie van onze Belgische appel. Een uitgebreid marketing- en communicatieplan wordt de komende maanden uitgerold in 6 metropolen: Mumbai, Delhi, Bangalore, Chennai, Hyderabad en Lucknow. Bollywoodster Sonu Sood en Celebrity chef Ranveer Brar zijn opnieuw aan boord als ambassadeurs van de campagne.
Proeven blijft de sleutel
Rood, sappig en dat exotische Belgische tintje, het blijkt de ideale appelcombinatie waarmee de Indiase consumenten hun geliefden, kinderen, ouders of vrienden graag verrassen en plezieren. Met de insteek ‘Give your loved ones the juiciness of Belgian apples’ worden de heerlijke appels van BelOrta in de markt gezet als een lekker geschenkje. Deze boodschap wordt volop uitgedragen de komende maanden door degustaties op de winkelvloer van bijna alle Indiase supermarktketens.
Uitgebreide media-mix
Om zoveel mogelijk consumenten richting supermarkt te lokken zal de campagne groot geafficheerd worden langs de weg, op taxi’s, op zonneschermen voor in de wagen en via social media. Sponsoring van consumentenevents en heel wat promotiemateriaal zullen ervoor zorgen dat de Belgische rode appels tot in het hart van de Indiase gezinnen zullen geraken. Tot slot richt deze campagne zich ook op de kleinere handelaars en straatventers via acties op vroegmarkten.

www.belorta.be