Sánchez Arévalo bracht het met zijn romandebuut prompt tot finalist voor de Premio Planeta.

Als scenarioschrijver en regisseur van films en tv-series ontving Daniel Sánchez Arévalo al vele prijzen en nominaties. Niet verwonderlijk dus dat Alice op het eiland buitengewoon verslavend geschreven is: deels familiedrama, deels detectiveverhaal, deels psychologische page-turner.
Arévalo draagt het boek op aan zijn moeder, zijn zus en ‘alle andere vrouwen die me hebben geleerd het leven te schrijven’.

Alice’ man is dood. Een auto-ongeluk, maar op een plek waar hij volgens zijn laatste telefoontje niets te zoeken had. Bijna zwaarder dan het verlies weegt het feit dat haar man gelogen heeft. Waar of naar wie was hij op weg? De zoektocht leidt uiteindelijk naar Robin’s Island, en Alice is vastbesloten Chris’ geheim aan dit oord te ontfutselen. Een ware spion wordt ze, het oog dat alles ziet, het oor dat alles hoort, de getuige, en meer dan eens de redder in de nood, want ze kent alle geheimen van haar mede-eilandbewoners. Maar hoe langer ze erover zwijgt, hoe lastiger het wordt haar mond erover open te doen tegen mensen die in de loop der tijd haar vrienden zijn geworden…

Een tearjerker, intrige en soap ineen. Een heerlijk zomerboek.
 
‘Haar werkelijke ontdekking is de weg naar de rest van haar leven. Net als zijn vertederende, onconventionele hoofdpersoon zullen ook de lezers Robin’s Island niet willen verlaten.’
– Publishers Weekly

Daniel Sánchez Arévalo (Madrid, 1970) begon als scenarioschrijver voor diverse tv-series. Een Fulbright-beurs bracht hem naar Columbia University in New York en daar begon zijn loopbaan als regisseur. Twintig korte films, vier bioscoopfilms, en vele prijzen en nominaties verder schreef hij zijn debuutroman Alice op het eiland en bracht het prompt tot finalist voor de Premio Planeta.

Foto: www.vbkbelgie.be