Bij Delhaize zijn thee en thee-infusies zo’n groot succes geworden dat het bedrijf tussen begin 2020 en begin 2021 zelfs een volumestijging van 30% heeft opgemerkt. Deze toename komt deels omdat een groot deel van de Belgen moest telewerken omwille van de COVID-19-pandemie, maar ook omwille van een bezorgdheid over de gezondheid, waardoor er meer biologische thee en thee-infusies werden gekocht. Delhaize heeft een uitgebreide theerayon en biedt de klant een ruime keuze uit variëteiten en merken, waarvan sommige exclusief zijn voor Delhaize: Pukka en Kusmi Tea.

Evolutie van de thee in 2020
In 2020 steeg het volume van de verkochte producten in de theecategorie bij Delhaize met 30% in vergelijking met 2019. Deze positieve trend kan enerzijds worden verklaard door de gevolgen van de gezondheidscrisis, die geleid heeft tot aanzienlijk meer telewerk en dus meer consumptie thuis, maar ook door de groeiende belangstelling van de consumenten voor biologische infusies die de gezondheid boosten. Ook de verkoop van biologische infusies is in 2020 en begin 2021 explosief toegenomen, met een volumestijging van maar liefst 45% ten opzichte van 2019. In het algemeen zijn biologische thee en thee-infusies het populairst bij de Delhaize-klanten.

Delhaize, het mekka voor liefhebbers van thee en thee-infusies
In het theeassortiment van Delhaize De Leeuw heeft de consument een ruime keuze uit verschillende merken, waaronder exclusieve merken die alleen bij Delhaize verkrijgbaar zijn: Pukka en Kusmi Tea. Deze merken bieden heel kwalitatieve en smaakvolle biologische thee en thee-infusies aan. De klanten houden het meest van zwarte thee, earl grey en citroen-gemberthee. De meest populaire infusies van de klanten zijn infusies voor een betere slaap, zoals Night Time van Pukka. Delhaize heeft het belang van deze producten door zijn klanten opgemerkt en implementeert een korting van 25% op de hele thee en infusies assortiment van 21 januari tot 27 januari 2021.

Foto: www.delhaize.be